söndag 9 november 2008

Allt tjat om blondinbella...

Jag förstår helt enkelt inte varför hon blivit så känd. Hon är bara en "snygg" tjej från Stockholm..
Hon har ju absolut inget speciellt. Vilken blond tjej som helst från Stockholm skulle kunna göra något sånt som hon gör.. Skriva om ytliga saker.
Har ni sett hennes senaste inlägg? Om homosexuella djur... >_<>_< TAKIDA! men jag hörde att de inte gick.. ^^ Har hört att de inte tycker hon är något speciellt, och att de hade bättre saker för sig den kvällen^^ men vad vet jag ;) HAHA..

Och våldtäktsförsöket i Italien.. Jag påstår inte att det var hennes fel, eller att det som hände var rätt åt henne... MEN om man klär sig som hon gjorde den kvällen I ETT FRÄMMANDE LAND så är det ju ganska sannolikt att något sånt händer, eller hur? Man får tänka sig för hur man klär sig om man är utomlands (och i Sverige, för den delen) med några tjejkompisar. Och speciellt om man betraktas som "snygg".

Jag tycker inte blondinbella är snygg alls. Hon har inte direkt något speciellt.. Hon är bara en vanlig, blond tjej från Stockholm med alldeles för bra självföroende.
Visst, det finns folk som tycker att hon är snygg och duktig på att blogga, men jag är då inte en av dem..

Jag kanske uppfattas som avundsjuk nu, men det är jag verkligen inte.
Visst, det skulle inte sitta helt fel att bo i Stockholm och kunna åka tunnelbana (bara för att jag älskar tunnelbanan) till skolan, men jag skulle inte vilja vara som henne annars...
Varför har hon fått så mycket uppmärksamhet? Det hon skriver är ju inte direkt jätte intressant..
Jag tycker hon ska sluta blogga och lämna plats åt någon som är BRA på det.

Jag har läst hennes blogg vid 3 tillfällen, och jag tycker att hennes inlägg är så otroligt pinsamma (kommer säkert få massa kommentarer av bella fans som tycker att DET HÄR inlägget är pinsamt, men vad gör det?).


Så, vad tycker ni om Blondinbella?

28 kommentarer:

Anonym sa...

Asså gud vad jag håller med!!!
Jag har inte ens läst någonting hon skrivit, liksom själva namnet har gjort att jag har avstått..

Men varför ska alla snacka om en brud som typ sätter dit hennes pojkvän genom att typ skriva att han köper ut till henne!?!!? SCHYSST! :S

3am i had this idea sa...

Jag tycker att blondinbella på ett mer eller mindre intelligent sätt har lyckats få Sverige att följa hennes blogg, och därmed tjänar hon pengar på det. Rätt beundransvärt ändå.

Angående homosexuella djur - det är helt sant! Alla djur som lever i familjegrupper har homosexuella individer. Detta är en evolutionär fördel eftersom de homosexuella tar hand om sina mödrars/systrars ungar - överlevnadsgraden blir högre. Människan är ett djur, och vi har samma genuppsättning som vi hade innan vi kom till den punkt i samhället där vi är idag. Alltså är homosexualitet hos människan precis lika naturligt som hos djuren. Det kallas konvergent evolution.
/Biologen

Anonym sa...

Alltså veronica inser du hur dumt det låter när du skriver att du inte tycker om blondinbellas blogg,fast du aldrig har läs den?

Namnet har vel ingen betydelse om hurdan blogget är? > <
Själv tycker jag om bellas blogg,men jag kan hålla med om att hon inte är snygg..

//:Hanna

Anonym sa...

jag håller med om att den tjejen har aldeles för stort ego. hon leker moraltant samtidigt som hon stolt visar upp sina pälsar. hur går det ihop? både hon och bloggen är skrattretande. men jag måste ändå ge henne iaf lite cred för att hon är väldigt ambitiös, men som sagt oftast skrattretande.

Anonym sa...

du är inte tvingad att läsa hennes blogg heller? förstår mig inte på såna som ska klaga på andra som det går bra för.

Anonym sa...

Haha, fy i helvette va din blogg suger. Den suger fan mer än va blondinbellas blogg gör! usch!

Anonym sa...

Jag tycker att blondinbella är en inspirerande person. Hon har lyckats göra ett namn för sig.

Du behöver faktiskt inte läsa hennes blogg. Att du stör dig så mycket på henne tycker jag bara verkar vara ett tecken på att du är avundsjuk på henne.

Sen det där du skrev om att tjejer inte kan klä sig hur som helst utomlands eller i sverige. Vi tjejer SKA kunna vara klädda precis hur vi vill utan att bli upptryckta mot väggen och få ett finger mellan benen. Det finns inget som heter "hon hade för kort kjol och för djup urringning" Man ska kunna se ut hur man vill.
/Sandra

Anonym sa...

snälla du...det är ganska uppenbart att avundsjuk är just det du är. om du inte gillar hennes blogg, fine! läs den inte då, hitta något annat att göra i ditt liv, något mer meningsfullt. sluta och hacka på folk du inte känner och inte vet något om, hennes blogg är mer framgångsrik än din, get over it!!

Ludvig Lindström sa...

Sedan är det väl så att de som läser Blondinbellas blogg är tjejer, 12-16 år, utan större intellekt och utan sinne för vad som egentligen är bra och intressant och vad som inte är det. De som vet någonting om det, de läser andra bloggar, som.. tja.. min ;)

Anonym sa...

Måste vara jobbigt att gå och hata folk, vet du inte att det stjäl mkt energi från en själv?
shit..

Anonym sa...

Håller med dig, det gör jag verkligen (;

Anonym sa...

av det jag har hört så är det inte sant det som hände i italien.. SÅ JUST NU HATAR JAG HENNE.....

Anonym sa...

Jag kan säga att jag både håller med dig, men samtidigt inte. Jag kan tycka att blondinbella är lite "full of herself" ibland. Lite för självupptagen och ytlig liksom. Men visst, hon kan ha en och annan klok tanke trots att det ibland blir lite dubbelmoral av det hela. Och hon har ju faktiskt inte gjort något som är fel för att nå sin framgång. Det är starkt av henne! Fler tjejer borde ta för sig som hon gör istället för att klaga och kritisera andra.

Studinen sa...

Det er et så typisk "jentete" fenomen å snakke stygt om andre jenter som er mer suksessfulle. Vi burde være mer solidariske, slik gutter er, og unne hverandre berømmelse. Isabella har i det minste jobbet for noe og oppnådd det. Du sier at hvem som helst kunne greid det, men hva gjør du? Sitter og bitcher over ei som er flinkere og mer interessant for folk å lese om enn deg selv. Ja, ja, sånn er det bare..

Anonym sa...

Tack för komplimangen=)Har tänkt att ändra typsnitt men har inte fått tummen ur än!

Hehe du är nog inte den enda som inte tycker om Blondinbella... jag sj har läst hennes blogg nån gång ibland, men tycker verkligen inte det är ngt speciellt med den?

/corcoleo.blogg.se

Anonym sa...

Hmm.. Du säger att du inte är avundsjuk, men vad är du då? Skulle inte du vilja tjäna miljoner på din blogg? Förstår du hur smart denna 18åriga tjej är? Hon har kommit på ett sjukt bra sätt att tjäna pengar (som du säkert också försöker genom att få många läsare i din blogg genom att skriva om isabella). På något sätt så har ju folk fastnat för hennes blogg, eftersom hon har flera tusen läsare varje dag. Och en "vanlig, snygg stockholmstjej" som inte skriver om något intressant skulle ens ha så många läsare. Och om du inte gillar henne - varför slösa energi och tid på att läsa hennes blogg, och sedan skriva ett helt inlägg om bara blondinbella.. Allt jag ser är bara avundsjuka, även om du själv inte ser det..

Anonym sa...

Café Oscar? Hahahahaha! Lantis..

Zoofie sa...

Ehrm.. Vadå lantis?!
DET STOD CAFÉ OSCAR I EN BLOGG. SÅ DET SÅ. Och tjejen som äger den bloggen bor i Sthlm :)

Anonym sa...

ok, då ber jag om ursäkt för lantis.. Men Café Opera är det rätta!

Zoofie sa...

Då ska jag fixa det!

Anonym sa...

helt rätt. kan inte den lilla fula grisen bara dö eller nåt :D

Anonym sa...

Hei!
Eg syns du bør skjemmes. Ingen fortjene å bli voldtatt, og det e ingen som ber om det. Selv om man går i bikini på stranda så betyr ikkje det at du vil at noen skal voldta deg, og da har du jo mindre klær enn når du e ute. Tada. Og det ser ut som om du e sjalu. Latterlig innlegg.

Elfridiskt sa...

Du verkar ju i alla fall ha någon typ av skruv lös när du skriver att tjejer inte skall få klä sig så som de vill, VAR FAN DE VILL, utan att bli våldtagna! Vad fan är det för jävla skit att trycka ur sig? Man är ju fan korkad och har ingen som helst självinsikt om man inte fattar (speciellt som tjej) att det är hur jävla dumt som helst att påstå!

Jag skäms tammefan över DIN trångsynthet. Hur gammal är du, typ tolv och har just fått lära dig av lilla fröken Moral att såhär och såhär skall man tycka, för det är coolt?

Hade du inte brytt dig om Blondinbella, ja, då hade du heller inte skrivit ett helt jävla inlägg innehållande bara Bella, Bella, Bella. Det tror jag faktiskt att rätt många här är överens om.

Och vadå? Bloggar som är bra? Skulle det vara din då eller? Nja, jag tror inte det faktiskt... Din blogg är ju nästintill värdelös to be honest. Ingenting ovanligt, en helt vanlig blogg, skriven av en helt vanlig tjej. That's the way to go!

Nej, du får nog se till att stabilisera upp ditt liv lite nu och tänka på vad fan du trycker ur dig.

Allt för mig, die in hell, byebye!

Anonym sa...

"HAHAHHA HAR DU LÄST MITT INLÄGG OM DIG?! Skit många som kommenterat och hållit med mig :D HAHAHAHHA alla borde läsa ;D"

Det låter som att du har dessa åsikter om blondinbella för att du själv inte har lyckats och är en av dessa människor som bara kan må bra av att trycka ned andra. Eller så mår du väl jävligt dåligt själv och hoppas genom din kommentar att hon ocks ska göra det så att du inte är ensam om det. Eller så är du av den typen som gillar henne men visar motsatsen på utsidan eftersom det kanske inte är en norm i din vänskapskrets. Eller så e du en sån där människa som tycker allt i hela världen suger och bara går runt och deppar. Vad du nu än är så känns det som att du bara kan stå för det om någon annan håller med. Som du skrivit ovan så skriver du att det är skitmånga som håller med dig. Om du verkligen är en stark och självständig människa så ska det inte spela någon roll om någon annan tycker som du.

Stå i förgrunden och du nu ska tycka nåt, inte gömd i bakgrunden. Gömd bland alla andras åsikter alltså.

Tack för mig

Anonym sa...

fyfan vilken liten idiot du är! ska hon skylla sig sj för att hon hade kjol på sig i italien??!! man ska väl förfan kunna ha på sig vad som helst utan att bli sextrackasserad. det är såna som du som får våldtäcktsmän rätten att göra som de gör.. för "hon va full och hade kort kjol". lr tror du att italien e som afganistan lr? i sådana länder e det klart man e påklädd för att följa landets tradition m.m, men italien... kom igen LILLA gumman...det måste vart en fruktansvärd händelse och jag nästan önskar att det hade vart du istället, då hade du aldrig sagt som du säger nu.. kommentera gärna tillbaka i min blogg!

Sandiiie sa...

Men gud, all denna uppståndelse för en liten brudjävel :S
Låt "stackarn" vara och sluta läs hennes blogg.
Visst, kan helt ärligt också tycka att den suger. Men jag läser den inte längre då den bara går ut på att göra folk upprörda för de mesta :/

Anonym sa...

jag är inget fan av blondinbella men varför ödsla så mycket tid på någon du inte tycker om? strunta i henne bara väl. INGEN tvingar dig läsa någonting om henne. Har inte läst många av dina inlägg. Bara om blondinbella och idol. Tycker du verkar väldigt negativ till allting. Det kan ju inte vara så kul. Inte så kul att läsa en blogg med någon som hatar allting :) Lite mer positivt hade varit kul :)

Nenne Kay sa...

Blondinbella har ju inte direkt "köpt" sina fans. Hon har ju faktiskt lyckas bli någonting.

Tycker det är ett förbannat klagande på henne alltså. Låt henne va istället. Tycker det är sjukt onödigt.

Och man ska fan kunna klä sig hur man vill utan att någon ENS NUDDAR EN! Du var väl inte där den kvällen ens så vem är du att dömma?